söndag, januari 20

Överlycklig över mitt godisförbud..

Guuuud vad jag e tråkig. Orkar inte ens uppdatera min blogg med något vettigt *suck*. Ätardagen började bra med en kycklingbagel på snuggles men slutade dock inte lika bra. Mätt och fruktansvärt ILLAMÅENDE. Ringde coachen tidigt imorse och bad om godisförbud på mina ätardagar. Kan ni tänka er något så konstigt att jag ber om ett förbud, fick dock tjata en stund men skam den som ger sig.. 11 veckor kvar till tävling och godisförbudet är infört och det känns riktigt skönt. (undrar om jag tänker likadant nästa gång sockersuget dyker upp som ett brev på posten). Men för var lördag jag INTE äter godis kommer min form att bli ett snäpp vassare än om jag hade ätit..

Egentligen var det benträning idag men nä fyyy inte ben en söndag det e för mycket. Blev istället axlar, biceps, mage & cardio. Nya övningar stod på schemat. Alltid lika kul med lite variation i träningen. Träningen gick skitbra, fick riktigt bra pump o tryck i mina KÖTTIGA muskler hehe.. Var skitnöjd och skickade därför ett mess till coachen om hur grymt bra mitt pass gått och vilket tryck jag fått och gissa vad jag får till svar "KLART ATT DU FÅR TRYCK MED DIN SOCKERKONSUMTION!" hur roligt va det svaret egentligen...*suck*!!!!!! Sen ryktas det om att jag ska börja på ngn torsk & gurk diet men det kan han ju bara FETGLÖMMA hihi. Så FET e jag inte, bara nästan!!!!

Ska skriva ut mina mått jag lovar orkar dock inte röra mig ifrån soffan och gå in till sovrummet för att hämta dom men ska försöka hinna med det imorgon. Nu sätter ju skolan igång igen så nu kommer jag inte att ha så mycket tid över som jag haft de senaste veckorna tyvärr!!

För övrigt så mår jag skitbra och dieten e fortfarande lika rolig som för två veckor sen oh motivationen kan inte va bättre. Ligger på ett hyfstat kaloriintag och väldigt lite cardio om man jämför med tidigare dieter tidsmässigt. Formen e bättre än vad den någonsin har varit 11 veckor innan och det bådar gott :0).

Nu e det snart dags för ett sista kvällsmål innan det e tid att kasta sig i sängen.

// Johanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ursäkta min kommentar om socker-trycket, men visst får man bättre tryck med fyllda muskler. Du växlar väldigt snabbt ifrån grym form till fet, konstigt! Visst svänger det hela tiden under dieten, men inte så mycket. Jo på mig brukar det också göra det...
Men vissa personer är väldigt känsliga på kolhydrater och vattenbalansen i kroppen. Vad jag har märkt så svettas dessa i regel ganska lätt. Och vattnet vandrar mellan cellerna snabbt. Det är ju egentligen inget att bry sig om nu, vet att det inte är roligt, men det fixar vi tills det är dax.
Vad mycket jag skriver, hjärnan är pigg nu!
Torsk o gurka ska du formodligen slippa, men om det behövs, så kan det ju bli tufft på slutet och jag tror på ganska många lågdagar innan fyllningen. Det blir vad vi/jag anser dig behöva för att komma riktigt slimmad o tajt!
Men du ligger mycket bra till!

Johanna sa...

Jonas Lundberg: Haha du e rolig.. Ja jag antar att 90% av gångerna e det bara spegeln som spelar mig ett spratt. Men just nu ser jag faktiskt ut som en vattenbuffel och det e psykiskt jobbigt. Men jag vet ju att det inte e nu jag ska va i min bästa form även om det hade varit kul :0). Nojjorna har börjat komma nu titt som tätt vilket du omöjligt kan ha missat (sorry för allt gnäll & tjat om att jag e tjock osv). Men jag litar på dig såklart och gör vad som krävs för att bli så hård som möjligt.

Nu kallar sängen natti natti..

Anonym sa...

Hahhha your so phat johanna :)
Lazy woman som inte orkar ens stå upp för oss ivriga läsare. Du bör få straff med torsk och gurk diet för detta hiihihihi.

Nä men jag gissar att dieten går åt rätt h¨ll bara att fokusera framåt.

bamse kram tjejen .

Johanna sa...

Vanni: Haha du anar inte så tjock jag e, det blir nog ett straff om inte för formens skull så för att jag gnäller så jävligt he he.. Tror att Jonas börjar bli aningen trött på mig nu faktiskt o det e 11veckor kvar hihi.. Hur går din täning då??
KRAM

Anonym sa...

Börjar bli trött.....hmm!