måndag, januari 21

Dietnojja...

Dagen idag har varit ren katastrof formmässigt. Dietnojjan låg och väntade på mig innanför dörren när jag kom tillbaka från min morgonpromenad. Den attackerade mig från alla håll och det gick bara inte att smita undan *suck*.. Vattnig och svullen efter lördagens påfyllning. Fyy vad gnällig och tjurig jag har varit i princip hela dan. F´låt alla som har blivit utsatta för mitt gnällande och bölande. (tycker lite synd om coachen som utsätts för ca 95% av gnället) Jag vet att jag e såååå dryg när jag blir så nojjig. Men efter några timmars ältande fram och tillbaka med diverse personer och 20 min solning lyckades jag bli av med nojjan och bli på hyfsat humör igen, skönt faktiskt.

Ben på schemat idag. Ett riktigt bra pass blev det trots allt och snabbt gick det. Sista övningen va utfall och fyyyy vilken pump jag fick i min gump hihi den e fortfarande alldeles ryckig. Undrar hur det kommer att kännas imorgon. Men så e det nu ska jag få en rund o fin putgump hihi & det gillar vi. Det blev även 4 set vader i smithen varav ett donkeyrace med Emma på ryggen :0). Avslutade med 20 min cardio, 10 min på crossen och 10 min intervaller på cykeln.

Imorgon e det dags för skola och allvaret sätter igång igen. Ny kurs på gång "Pedagogisk mångfald utifrån ett specialpedagogiskt perspektiv", ska bli riktigt kul faktiskt :0). Va inne o kollade kursplanen och såg att vi hade vårt första litteraturseminare redan nästa vecka *ihhhh* det va till att ta i tycker jag.

Lägger in två gamla bilder på mig lite har man ju faktiskt förändrats (hoppas jag iallafall)

// Johanna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, det var av dessa bilder som
ditt AKA dök upp.

"Lilla Jolantski"

Johanna sa...

Torsken: DU E EN MUPP & det vet du om..

Anonym sa...

Jag tycker att jag behärskar att få tjejer i bra form. Dom brukar göra vad man säger och ligga i ordentligt, men någon gnälligare har jag nog inte träffat på...
Nästa gång du "blir" tjock så är jag inte i tjänst, eller så kostar varje gnäll.
Alla har ju dietnojor, men inte så bestämda, precis som det inte finns något hopp, hopplöst fall...
Men jag ger inte upp än, men hur ska jag stå ut?
Tycker att det går bra, men när någon har ådror på biceps, mage o axlar och även räfflor på axlarna, säger att det är kört när det är 11 veckor kvar, så måste ju något vara konstigt....
Nu måste det bli mindre gnäll och mer tro på att det kommer att bli bra! Grrrr

Johanna sa...

Jonas Lundberg: Du vet att jag ALDRIG har tvivlat på dina kunskaper. Jag tvivlar på mig själv. Men jag gör som du säger skulle aldrig våga annat och ska (läs försöka)sluta gnälla så mycket som jag gör. Förmodligen kommer det snart att hända en massa grejor med formen hihi.....

Men du e grym som står ut med mig det måste jag säga..Visst kommer det att bli bra (hmm tror jag) den dan jag ska upp på scen. Kommer ju att va i mitt livs bästa form så det kan ju inte bli annat än bra eller vad tror du..??

Nu e det snart matdags och sen får det bli sängen e såååå trött idag.. Jobba inte ihjäl dig nu ikväll :0)

Anonym sa...

Klart att du kommer att komma i bra form, det är vi 2 om!
Att man hamnar på platåer och att vikten står still är ju inget ovanligt, men att börja stressa kroppen mer i det läget när man redan ligger på ett rejält underskott, gör inte saken bättre. Man måste se till helheten (hur lång tid har vi på oss) och det är fortfarande alldeles för lång tid kvar för att gå väldigt tufft. Ska man egentligen aldrig göra, untantaget på sluttampen när man vill pressa ner vikten lite extra. Men då iform av lite energi, inte en massa träning!
Förbränningen fungerar bäst när man själv fungerar bra trots ett underskott av energi...
Har ju bara sett dig på kort och tagit del av dina framsteg efter mått och dina ord, så när jag får se dig i verkligheten blir det lättare att bedömma läget.
Men som sagt tidigare; du ligger bra till och ditt livsform verkar inte vara så långt borta nu.
Jag ser framför mig en riktigt slimmad och välformad Johanna som äntrar scenen...
Med risk att du får köpa ny garderob på slutet!

Anonym sa...

haha, var ca 10år sedan jag hörde någon säga gump, haha. Nostalgi tillbaks till tiden då man bodde i ystad :D

Anonym sa...

känner inte igen dig blond =) är du blond från börjaN?=)

Johanna sa...

Annie: Haha det e fler som sagt det. Ja jag e faktiskt blond egentligen men trivs mycket bättre som mörk.
Kram