söndag, januari 27

TJOCK & FET..det e Johanna det

Var i Göteborg igår för att få domen av Jonas. Och som jag hade befarat så var jag i ANINGEN sämre form än Jonas hade väntat. Skulle sett hans ansiktsuttryck när jag tog av mig kläderna...aj aj inte kul...
Blev genast ändring av både kost och cardio (på tiden enligt mig haha). Har faktiskt tjatat och försökt förklarara hur tjock jag egentligen e men inte har han lyssnat för det. Men nu ska det väl förhoppningsvis börja hända lite med vikt o form. Cardion höjdes med 10 min till (30min) efter varje pass och maten sänktes typ 270 kcal om DAN *ihhh* ,ätardagar och skräpmat är ett minne blott. Men vem har sagt att det ska va lätt att gå på diet, tuffa tag det gillar vi eller hur coachen. Jag lovar att bara gnälla lite.

Motivationen e åter på topp och jag lovar att ge allt jag kan för att bli i min bästa form som e möjligt..
Nu e det dags att plugga lite

Hej hopp// Johanna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, för att vara lite sympatisk skall jag också sänka... 1530kcal... så när du tycker det är som värst så vet du att det finns en till som säkert har det lika samma... :) Som om det skulle göra saken bättre... not!!! ha ha ha vi hörs om torsdag.
Bamse kram från Sparris sälen!!

Anonym sa...

Hej´!
Vad pluggar du?! Samt hur många pass styrka/cardio kör du i veckan?
Ha det bra=)

Johanna sa...

Anna: Haha fan vad du e gullig det tycker jag verkligen att du ska göra :0) kanske hade det känts bättre vi provar o ser tycker jag haha. Japp hörs ang torsdag
KRAM

Anonym: Läser till lärare, läser just nu specialpedagogik. Jag kör 4styrkepass/veckan
7 cardiopass(på 30 min)/veckan + morgonpromenader :0)

Anonym sa...

Tuffa tag?
Dom väntar vi på...

Johanna sa...

Jonas Lundberg: Oj oj vad du e rolig då. Ät dina chips o va tyst
:0)

Anonym sa...

Fast tjock och fet är du inte. Möjligen i dålig form för vad fitnesstävlingsvärlden kräver... Du är vältränad och sannolikt supersmal om man jämför med de flesta. Jag menar inte alls att låta sur eller dum, jag blir bara helt konfys över rådande ideal.

Hur som helst så tycker jag att du är supersnygg! Och att du har en toppenfin kropp!

Kram från en anonym beundrare som är här varje dag och läser

Johanna sa...

Anonym: Tack vad kul att höra :0)Det e absolut ingen fara jag förstår hur du tänker. Jag menar såklart inte att jag e tjock normalt sett, utan att jag e långt ifrån tävlingsform. Och jag hoppas även att alla som e här inne och läser förstår att jag har en tendens att överdriva saker och ting ibland :0).

Samtidigt vet jag att vi fitnesstjejer har aningen skeva ideal om huruvida man e i form eller ej. Det är jättesvårt att gå ifrån tävlingsform till en off-form som man trivs med, det tror jag är ett stort problem för de flesta som sysslar med denna sport. Jag jämför mig absolut inte med en "vanlig" människa som tränar på en normal nivå. Och jag förstår att det låter dumt när jag klagar på min form osv men som jag skrev innan så e det min tävlingsform jag utgår ifrån.

Hoppas att du fortsätter läsa bloggen iallafall, ska försöka att inte gnälla så mycket.

// Johanna