måndag, januari 28

Nytt upplägg..

Tänkte skriva ut mitt nya upplägg för kommande vecka. Det blev ju en hel del ändringar med tanke på min VÄRDELÖSA form som ska bli grym nu (hoppas jag)..

5 lågdagar (mån,tis,tors,fre,sön) ser det ut på följande sätt:
180g protein
85g kolisar
50g fett
ca 1510 kcal

2 höjningsdagar (onsdag, lördag)
Onsdag
180g protein
180g kolisar
50g fett
ca 1890 kcal

Lördag
180g protein
240g kolisar
50g fett
ca 2130 kcal

Även en del ändringar i träningsupplägget. Kör styrka 4 dagar i veckan med 30 min cardio efter varje pass, 60/min morgonpromenad varje dag, de dagar jag inte kör styrka kör jag ett extra cardiopass (intervaller) på 30 min. Sen har jag förstås en dag i veckan då jag endast har en promenad på 1 timme. Skönt med ändring men fyyy det känns redan att maten har sänkts e sååå hungrig och tjurig redan (10 veckor kvar).

Va ganska tuff häromdan när Jonas frågade mig om jag verkligen skulle klara detta upplägget utan ätardagar osv och jag svarade "Javisst det klarar jag UTAN några som helst problem". Måste erkänna att jag e minsann inte lika tuff nu när jag väl sitter här med en kropp som skriker efter mat. Och man kan ju inte direkt påstå att det kommer att bli lättare. Men vad gör man inte för att komma iform!! Nu e det bara att ge allt och se formen bli bättre & bättre för var dag (kanske) som går :0)

Nu e det faktiskt dags för mitt sista mål mat som e double pro och lite fett i form av omega3 och kokosflingor. Imorgon ska jag leka med Thesski och gnälla lite över hur synd det e om mig, fast om jag ska va ärlig så e det nog mer synd om henne om man jämför dieter. Puss på dig gumman detta klarar vi alldeles utmärkt. Se you soon

Hej hopp
//Johanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att det kommer att bli tufft!
Men en vecka i taget...
När vikt, form och suget är i botten kan det bli lite belöning, kan bli...
Du glömde att skriva att du har en lugn dag/vecka, med endast lite promenad!
Det är bara att bita ihop och förhoppningsvis, så infinner sig formen i god tid!

Johanna sa...

Jonas Lundberg: Ja vi får ta det som det kommer men ngn belöning tror jag inte på.. Ja just det får väl ändra det då. Mmm om formen formen infinner sig i god tid återstår att se. Nu ska jag sova eller försöka iallafall, kan bli svårt med tanke på att jag har överdoserat med red bull ganska kraftigt haha..

//Johanna

Anonym sa...

räknas wokgrönsaker som kolhydrater?!

Lina Sirén sa...

Kämpa på vännen!! Vet att du klarar det här =) Jag är också nojjig som fasen över min form, och jag ska ändå inte tävla.

Tycker vi borde ta och träffas snart!
Kram kram

Johanna sa...

anonym: Ja jag räknar det som kolhydrater. Dock äter jag inte wokgrönsaker. Men jag äter bönor, broccoli & vitkål som kolhydratskällor. Detta eftersom jag ligger ganska lågt på kolisar och då känns det inte lönt att äta pasta, ris eller liknande eftersom det bli så liten mängd. Mängden blir ganska mycket större iform av bönor och broccoli.

// Johanna

Johanna sa...

Lina: Hej gumman ja nu det bara att ge allt man kan, inte mesande här inte haha.. Tror inte du har så mycket att nojja över egentligen, men jag vet hur det känns att gå från tävlingsform till en off-form man trivs med. Ibland undrar jag om det e möjligt. Tänk om man alltid hade kunnat va i tävlingsform OCH må bra :0) men det kan vi nog glömma tyvärr. Ja tycker absolut att vi får ses snart.
Kram