fredag, maj 23

Träningssug..

Skrev igår att jag skulle vila en vecka från träningen men planerna har blivit ändrade. Kommer nämligen att lägga den vilan den 10 juni och en vecka framåt av lite olika anledningar =). Så därför sätter jag igång med styrketräningen redan idag. Seth har hjälpt mig med hur jag ska träna framöver och första fasen kommer att bli att köra DC träning. Det känns riktigt kul och jag är riktigt taggad att börja träna måste jag säga. Första passet blir i eftermiddag och då är det ben, mage blandannat. Cardio kommer jag inte att köra speciellt mycket det blir kanske en del morgonpromenader eftersom jag tycker det är ett bra sätt att starta dagen på men det ska absolut inte vara något jag måste göra.

Formen e fortfarande bra och vikten ligger just nu på 54,1 kg ca 2,1kg över vad jag vägde i onsdags. Ska försöka att inte lägga på mig en massa onödiga kg. Äter ändå på ganska bra för att jag ska kunna lägga på mig muskler men håller mig till nyttig mat och inte en massa godi soch annat skit utan det håller jag till helgen.

Ikväll kommer mamma & pappa hit och då bjuds det på Kyckling med färsk pasta och en sallad och till efterrätt blir det fruktsallad med 0,5% vaniljyoghurt hur gott som helst. Jag föredrar faktiskt att äta nyttig mat, och eftersom Seth älskar att stå i köket och experimentera så bjuds det på mycket god och nyttig mat här hemma. Antagligen därför som jag inte har några problem med att äta "dietmat". Alla verkar ju tro att om man ska va nyttig så måste man äta tonfisk och ris dagarna i ända men så e det verkligen inte. Inte ens under min diet åt jag tonfisk. Det gäller att ha lite fantasi så kan man göra nyttig och god mat.


Ska snart inta min delikata gröt som består av

50 gram fiberhavregryn
60 gram blåbär
25 gram russin
1 banan
15 gram valnötter
kanel & kardemumma
och till det en proteindrink som jag häller över gröten det e mumma

Kosten igår bestod av
Kokt fisk & sallad

Gröt & proteindrink

5% nötfärs med keso och fetaostsallad (har hittat 3% fetaost såååå god)

1 päron

1 apelsin

och kvällen avslutades med proteinpannkakor och till det hadevi färska bär

Ha en bra fredag alla
// Johanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är utamanad..=)
//Thesski

Anonym sa...

WOHOOO vilken grymt bra blogg! Skriv mera mrea mrea!!!
/ Anna

Johanna sa...

Thesski: Hehe mån tro va =)

Anna: Åhh vad kul att du tycker det. Lovar att det ska bli bättre nu när jag slutat dieta och har lite mer ork, lust och energi över till massa annat =)