måndag, april 14

Med dunder o brak..

..craschade jag nästan innan idag.. Efter lördagens enorma intag vaknade jag med något som kan definieras som en VÄLDIGT dålig baksmälla. Ångesten och dietnojjan tog överhand och därför gav jag mig ut på 1 timmes löprunda. Mycket nöjd var jag över detta (oerhört korkade) beslut och skickade därför ett mess till coachen där jag skrev hur duktig jag hade varit. Svaret blev " Du måste ta det lugnt annars craschar du" Ha ha tänkte jag med den energin jag hade just då kändes det som att jag skulle kunna bestiga Mount everst på en timme.. Det tog nog inte mer än 4 timmar så låg jag på soffan helt jävla fucked och ont överallt haha shit vilken atlet jag e!! Har nu lovat mig själv att aldrig låta dietnojjan ta över utan nu e det lågintensiv cardio som gäller för denna damen.

Ben/vad träningen gick kanon idag. Var aningen seg till en början men efter ett samtal med coachen om vilka övningar jag skulle köra kändes det lite bättre. Skönt att slippa tänka haha.. Efteråt blev det 20 min LUGN cardio =). 100 min cardio var redan avklarat sen innan.

Hmm formen nja den e sådär jag håller fortfarande mycket vatten men det hinner ju släppa till tävlingen så det e egentligen inget jag behöver oroa mig för. Men som ni säkert vet e det psykiskt påfrestande att se sig i spegeln och undra var den formen man hade på tävlingsdan har tagit vägen. Vikten e dock redan nere på 52,8kg lite skillnad från i måndags då jag vägde 56kg hehe. Längtar sååååå mycket till tävlingen och är verkligen taggad. Massa poseringsträning e det som gäller så ska det nog kunna bli riktigt bra.

Nu e det snart dags för sista målet för dan sen e det dags att inta sängläge


// Johanna

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattade när jag läste detta.
Bra när du verkar komma till insikt med saker och ting; Formula 1 bilen kommer inte långt på 10 liter 95 oktanig bensin och kan inte heller köra för fullt...
Vet att nojjorna är jobbiga och du påverkar även mig när du säger att formen är helt kass. Bara vi/du följer schemat så ska formen vara än bättre på Loaded.
Kör lugnt!

Johanna sa...

Jonas Lundberg: Hmm jag kan mycket väl tänka att du skrattade och tänkte "va var det jag sa". Men formen e piss jag e fan vattnig o jävlig. Men det e klart att jag följer schemat det vet du. Vågar inget annat, du skrämde mig rejält första gången vi träffades och du bara gapade när jag tog av mig kläderna. Det vill jag inte va med om fler gånger haha. Japp nu e det lugn cardio som gäller jag lovar.

Anonym sa...

Har inget pokerfejs och är dålig på att ljuga...
Men så illa var det inte!
Du var nog bara lite svullen av östrogen, salt...
Tror du överdriver lite!

Fia sa...

Jag vet hur nojjan känns gumman... Men lite på din coach o ta det lugnt! Stress är det minsta du vill drabbas av så fokusera o tänk positivt! Du är grym! :D

*KRAM*

Fia sa...

LITA på din coach vare ju!!!!! :P

Johanna sa...

Jonas Lundberg: Jag överdriva!!!! haha det har nog aldrig hänt hmm tror jag hahah..

Fia: Tack gumman ja jag ska försöka att inte stressa och elita på coachen för jag vet ju att han kan och vet vad han sysslar med. Så det ska nog kunna bli bra till loaded med =)
Kram

Anonym sa...

Du e nog en av de sämsta i världen på att uppdatera din blogg ;)

Kräm å pöss

Anonym sa...

Ja när man har blivit fitness-diva, så är inte omvärlden så viktig längre...
Fast det blir spännande att höra vikten imorgon, gissar på 51,7kg.
Vad fan ska bli kvar efter tömningen sedan?
Tur att vi ska fylla så att du nästan spricker!

Johanna sa...

Jonas Lundberg: Haha exakt så e det o värre ska det bli vänta bara if u know what I mean hehe.. Fan du e grym på att gissa vikt, jag vägde 51,8kg så det va nästan rätt coachen =)..