fredag, april 18

Fredag..snart lördag yeahhhh

Jaha idag var det dags för vägning och vikten låg på 51,8kg alltså endast o,5 över förra tävlingsvikten. Aningen nojjig e jag allt att jag har tappat en massa muskler. Men förhoppningsvis så e det endast mitt fett som smälter bort hihi. Formen börjar ta sig och jag e inte särskilt stressad konstigt nog. Dock e jag såklart slapp o tom och har inte mycket tryck i mina muskler men det kommer ju att bli bättre när jag börjar fylla till tävlingen. 15 dagar till tävling nu guuud vad jag längtar. Det ska bli enormt kul att se om formen har blivit ett strå vassare =)..


Har precis varit o kört 1 timmes morgoncardio alltså bara 1 timme kvar. Men först lite avslappning i soffan framför TV:n hade jag tänkt. Ska även försöka plugga lite. Humöret e ovanligt bra idag kan kanske bero på att det snart e lördag vilket innebär påfyllning yeahhh fan vad jag längtar. Hungern e obeskrivlig just nu jobbigt men som Jonas säger "det e bra att du e hungrig"..



Jag har funderat lite på det här med sponsorer på sista tiden. Jag undrar vad folk egentligen anser med att vara sponsrad. Min uppfattning om att vara sponsrad innebär att man får något från sina sponsorer antingen pengar eller gratis kosttillskott eller liknande. Jag anser INTE att man e sponsrad om man får en viss procent på företagets produkter, för isåfall har jag och säkert fler hur många sponsorer som helst. Men många verkar tycka att dom är sponsrade om dom har 20% eller liknande på utpriset och får lite tröjor och vattenflaskor, men visst det e upp till var och en att tycka vad dom vill. Detta var bara lite knäppa tankar från mig såhär under diettider då man e ganska insnöad på allt var träning, tävling och forum heter.



Nu kallar soffan minsann

// Johanna

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fortfarande ledsen över det på bodys forum, att elenorlilja (eller vad hon heter) har fler sponsorer än dig utan att ens ha tävlat :D

Johanna sa...

Richard B: Javisst e det så eller inte.. Men som jag skrev så har nog de flesta olika uppfattningar om vad sponsring är.

Anonym sa...

Ha ha ja då är jue jag sponsrad av Budo & Fitness jag då som har rabatt där å får grejer då å då... ;) Å ska inte ens tävla lixom... :D

Anonym sa...

Ha ha ja då är jue jag sponsrad av Budo & Fitness jag då som har rabatt där å får grejer då å då... ;) Å ska inte ens tävla lixom... :D

Anonym sa...

Ha en trevlig ätardag imorgon:-)
Och ett Stort lycka till på Loaded!
Mvh//S*

Stina Telhammer sa...

Jättekul att du är i så bra form Johanna, kommer bli jättekul att se hur det går på Loaded. Du är ju lätt som en fjäder just nu=)) Planerat något extra gott inför morgondagen??

Anonym sa...

Hm jag anser att sponsrad är man ifall man får saker. Jag själv som tävlar med hästar ( hah jaa vilka likheter va) får min startavgift betalad av min sponsor.likaså min tävlingslicens. Får även grejer till hästen, får ny sadel osv. Det kallar jag sponsring. Sedan har jag vissa företag som vill ge mig rabatter, men det ser jag mer som om det skulle vara rea. Såå det är väl lite olika på hur man ser det. men i det stora hela sponsrad = får saker gratis.
//lillalisa

Johanna sa...

Susanne: Haha ja precis, vissa har en konstig uppfattning om sponsring enligt min mening

Susan: Tack det ska bli sååååå gott längtar verkligen. Tack ska göra mitt bästa =)

Stina Telhammer: Hihi ja nästan lite för lätt får fylla ordentligt imorgon men det blir nog inga problem hehe. Har faktiskt inte planerat ngt speciellt får ta dan som den kommer. Hoppas allt e bra med dig vännen KRAM

Lillalisa: Jag håller med dig till 100% får man rabatt e man inte sponsrad tycker jag. Men men det e ju upp till var och en att tycka vad dom vill.

Mvh Johanna

Anonym sa...

om man får gratis tillskott då, men i gengäld måste representera, tex genom att vara modell i företagets katalog? vilket man gör på sin privata tid, när man kunde tjänat pengar med att göra något annat? är man sponsrad då? för man betalar ju för prylarna med en tjänst, som är värd pengar. Med utebliven inkomst, kan man säga...
//anna

Anonym sa...

Fan vad du skriver mycket...hur hinner/orkar du?
Nu vill coachen ha lite tankar inför Loaded, nerskrivit varje dag.
Hur du mår, form, träning (hur träningen gick), energi, humör, hunger, framsteg mm.
Börjar bli nedräkning nu; 12 dagar kvar. Formen ska toppas igen!

PS. Men orkar du inte skriva, så strunta i det!