onsdag, juli 16

Tävlingssug...

Ja då va man i valet och kvalet igen, ska jag köra FF eller inte... Tog beslutet att inte tävla för några veckor sen men suget har börjat infinna sig igen och idag kände jag mig säkrare än någonsin det blir FF trots allt (som jag känner nu) Går det så går det jag får se hur kroppen känns efter ett par veckors diet och känner jag mig fortfranade motiverad och fräsch så fortsätter jag dieten..

Ikväll e det vila från styrkan och det e välbehövligt kan jag lova.. Träningsvärken i rygg/axlar från igår e fan inte nådig, nu ska det växas =)

Ha en fortsatt bra kväll
// Johanna

10 kommentarer:

Millan sa...

Hej! Kul om du satsar på FF, då ses vi där...;) Jag ska följa dig på din resa, Kram!
(ska vi länka??)
millansandberg.blogspot.com

Lina Sirén sa...

Jaaaa va roligt gumman!!! Håller tummarna att motivationen håller i sig!
Snart dags för en träff kanske???

Kram!

Anonym sa...

Hade jag fått bestämma över dig hade jag sparat dig till de stora tävlingarna... Mtgp och Sm. Där kan du hämta mer och få mer utdelning. Om du kör FF finns risken att du inte orkar..
Men om du ändå kör FF så GO GET´EM ALL!!!!
Jag håller formen för ett ev Sm, men bara av den anledningen att jag nästa år efter Mtgp inte kommer tävla mer... Finns något annat jag skall viga min kropp åt då... tror du förstår vad jag menar.. :) Så detta är nog min sista schans, om jag tar den återstår att se...
Any how, LYCKA TILL!!!
Kram Lübeck

Anonym sa...

Hej! Låter kul med FF, men jag hade faktiskt hellre velat se dig på mtgp eller sm. Du är så pass bra att större tävlingar nog kan ge lite mer! Men oavsett hur du gör; lycka till!

Johanna sa...

Millan: Ja vad kul och även om det blir så att jag inte tävlar så kommer jag ändå att åka dit så vi ses i vilket fall. Jag lägger till dig i min blogglista

Lina Johansson: Ja träffas får vi minsann göra inom det snaraste det tycker jag absolut.

Anna: Tack gumman för din ärlighet det vet du att jag uppskattar. DSu fick mig på andra tankar det kan jag lova. Det ligger mycket i det du säger och det e kanske bäst att göra så som vi messade om trots allt. Ser fram emot ert nya "mål" gud vad spännande jag kommer att finnas där all the way det vet du. Ses snart massor med kramar

Eva: Hej tack du anar inte hur mycket jag uppskattar dina ord. Precis som jag skrev till Anna så blir det kanske MTGP istället. Det är bara dumt att slita på kroppen ännu mer. Istället förbättrar jag mig GRYMT mycket och lägger på mig mssa muskler och siktar på topp 3.. Vad sägs om det..=)

Mvh Johanna

Anonym sa...

Tycker det är ett svårt val eller egntligen så tycker jag att FF skulle vara ett bra avstamp.
Svårt att säga hur mycket du kan förbättra dig till MTGP.
För du måste vara bättre för att fightas i toppen där. Men det du visade sist skulle förmodligen räcka långt på FF.

Är det inte roligare att komma bättre även om motståndet är lite sämre?
Fast att vara på pallen i overall på MTGP skulle kanske slå högre än en vinst på FF...men man minns alltid vinnaren...Sedan måste man vara realist och se att det finns några i norden som är riktigt bra. Att komma upp i deras standard kan ta tid eller kan bli svårt...

Ditt val, hoppas jag inte satte myror i huvudet nu! haha

Fia sa...

Oavsett hur du gör så tror jag på dig tjejen! Kör hårt o gör det DU känner för... *STOR KRAM*

Anonym sa...

Hej Johanna!
Hr lång tid tog det för dig att komma tillbaka från operationen? Var det smärtfritt? Samt vart gjorde du det och innan för eller utanpå muskeln?!
TACK för svar!
/en som ska operera sig med!

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johanna sa...

Jonas: Jo nu gjorde du mig förvirrad men vid detta laget har vi ju pratat om det och kommit fram till en sak...

Fia: Tack gumman du e för go =)

Anonym: Jag trodde faktiskt att jag skulle komma tillbaka snabbare än bvad jag gjorde. Jag har precis kunnat börja träna hyfsat ordentligt igen. Jag opereades den 3 juni så det har tgit sin lilla tid. Kroppen tar mycket stryk av att bli sövd och skuren i. Sen tog det kanske längre tid för mig eftersom jag precis innan gått på en hård diet och kört två tävlingar och en fotosession och min kropp var redan stressad och ganska nedbruten.

Smärtfritt var det definitivt INTE. Till en början när jag gick på starka smärtstillande kändes det väl ok men eftersom jag inte är något större fan av smärstillande så slutade jag med dom redan en vecka efter operationen. Och den smärtan jag kände då går inte att beskriva. Jag rekomenderar dig att du har ngn annan som e hemma med dig den första tiden och kan hjälpa dig med typ ALLT.
Hur ont man har och hur mycket man kan göra beror nog också på var man lägger snittet i armhålan, under bröstet eller vid bröstvårtan.

Jag har mitt snitt i armhålan och har lagt implantatet under bröstmuskeln för att få en så naturlig look som möjligt. Lägger man ovanför muskeln blir det lätt att det ser ut som två runda bollar man har satt fast.

Jag gjorde operationen på Scanstadkliniken i Malmö ett ställe jag verkligen rekommenderar. www.scanstadkliniken.se
Hoppas du blev lite klokare och lycka till med din operation =)
Mvh Johanna