tisdag, juli 8

Min väg till Bf-scenen..


Fick en fråga om jag inte kunde berätta varför jag började med Body Fitness så nu e det väl på tiden att jag tar mig i kragen o skriver ett par rader om detta...

Under hela mitt liv har idrott varit en stor del av mitt liv, ända sen jag var liten har jag varit aktiv inom olika sporter. Slutligen fastnade jag för ridningen som jag höll på med i flera år. När jag var 13 fick jag låna två B-ponnies som jag tävlade med på elitnivå till det att jag var 14 (då jag blev för gammal för dessa små) avslutade med ett SM brons i fälttävlan. Mamma & pappa bestämde sig då för att köpa en ponny till mig. En d-ponny blev det denna gången och jag tävlade med henne tills det att jag var 18 år. Avslutade faktiskt min karriär här med ett Lag-guld i SM i fälttävlan.
Eftersom jag spenderade ca 3 timmar om dan i stallet och tävlade ofta på helgerna fick jag plötsligt väldigt mycket tid över nu när Butterfly var såld. . Därför började jag nu istället köra spinning och bodypump. Detta väckte mitt intresse för kropp, hälsa och mat. Mitt intresse blev ännu större när jag flyttade till Ystad o lärde känna Thess som jobbade som PT. Jag började då styrketräna så smått och hade som dröm att en gång stå på scen.

Som säkert många andra gick mitt intresse överstyr och fixeringen vid mat blev för mycket. Hela mitt liv kretsade kring vad jag åt och inte åt och tillslut åt jag ingenting. 2004 hände en massa i mitt liv och till slut blev det för mycket för mig vikten var då nere runt ca 45 kg och jag såg ut hemsk ut. JAg fick hjälp av en otroligt bra läkare som jag gick o pratade med regelbundet. Detta blev vändningen för mig. Sakta men säkert kom jag tillbaka och en tid efter träffade jag Seth som redan var aktiv inom fitnessvärlden. JAg beslutade mig för att uppfylla min dröm om att stå på scen så i januari 2006 började min satsning mot Bf-scenen och i december 2006 hade jag nått mitt mål.

Att se hur man kan förändra sin kropp genom kost och träning är otroligt fascinerande och det är nog det som gör att man fortsätter. För att dieta eller att träna under diet är inte särskilt roligt utan det är förändringarna som får en att kämpa vidare. Att se från tävling till tävling hur man har föränndrats och utvecklats är såååå kul. Fortfarande har jag svårt att acceptera min sk "off-form" så det är ngt jag fortfarande jobbar på. Självklart önskar man att man hade kunnat vara i form året runt. Men personligen är jag inte beredd att offra så mycket som det skulle krävas för att vara i form. Kompisar, familj hela ens sociala liv blir lätt lidande när man dietar eftersom man är uppe i sig själv och sin diet.

Nu är jag under uppbyggnad för att komma tillbaka på MTGP nästa år och vara strået vassare än sist =)...

FF-06, SM-07, MTGP-08








11 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Du har gjort en enorm förbättring på den korta tiden vännen! Ser fram emot att få se dig på scenen igen, och förhoppningsvis kan vi hålla varandra sällskap där fler gånger ;o)
Ses på lördag i Tylösand!
Kram!

Anonym sa...

Ohh hästintresserad som jag är. Inga hästbilder du kan bjuda oss på? typ något ifrån tävlingsbanorna.

vore sjuuk kul att se =)

Nina

Anonym sa...

Hej Johanna. Tack för den berättelsen, jättekul att veta vägen mot Body Fitness. Bra historia, tur att det blev bättre till slut och nu är du hur grym som helst! =) Lycka till i framtiden och kämpa på! Kram Nina

Anonym sa...

Du verkar ha gjort en bra resa. Tror det är lätt att fastna som dig men hittar man styrkan och kommer tillbaka sen har man lyckats. Det var kanske bara ett steg på vägen? Imponerande att du har lyckats. Tycker du ser otroligt bra ut på scenen!

Fortsätt kämpa med träningen och lycka till i framtiden =)

Anonym sa...

Ser ingen skillnad på bilderna, är det samma tävling...

Anonym sa...

Du är så himla söt i ansiktet men i fel kropp,atletiska,upp-pumpade kroppar kroppar hör hemma hos män,inte kvinnor,bara en åsikt...Ta inte illa upp!

Anonym sa...

Otroligt vad du har utvecklats mellan dina tävlingar... Du är så vacker och fin... Kram Maria

Anonym sa...

"Upp-pumpade, atletiska kroppar" hihi rolig kommentar från anonym. Som man SLITER för dessa muskler alltså.. haha kan inte annat än le. Smaken e verkligen som baken alltså =) Ses imorn el på lör!

Anonym sa...

Är verkligen glad att du hittade tillbaka. Att de dig så nere var aldrig kul!
jag är imponerad Johanna, det är jag verkligen, att du tog dig från allt. Du är verkligen värd varenda muskel i den kroppen du har. Den är fantastisk!
Tänker å dig och din resa, du är värd det bästa! Kanske en dag kan vi träffas.
Du är fortfarande samma härliga Johanna.
KRAMAR Sassa

Anonym sa...

Ja smaken är verkligen som baken,alla gillar inte upp-pumpade brudar...

Johanna sa...

Lina: Tack gumman, som det ser ut nu blir det FF trots allt hihi.. Tack för senast
Kram

Nina: Ska försöka fixa lite hästbilder

Nina: Tack så mycket

Robin: Tack vad kul att höra. Nu e nästa mål FF i december

Jonas: Haha du e sååå fantastiskt rolig

"sassa": Det e jag med det var en jobbig tid men det man inte dör av blir gör en bara starkare eller vad e det man brukar säga haha
KRAM

Anonym: Uppumpad hihi det tackar jag för.. Kul att du tycker att jag ser stor ut eftersom det e det jag strävar efter