onsdag, december 10

På g..

Efter en helg packad av brunmålade halvyra människor kom tävlingssuget tillbaka som en bitchslap in my face. Egentligen var jag ganska medveten om detta redan innan vi åkte upp till Lucia. Men envis som man e så hävdade jag bestämt till alla som undrade om jag inte var sugen på att tävla att "Ahh näää inte det minsta".. Men ack så fel jag hade. När jag såg alla dessa glittrande, bruna, välsvarvade tjejer entra scenen slog det ner som en blixt från klar himmel FAN VAD JAG ÖNSKAR ATT JAG STOD DÄR *suck*, avundsjuk ja absolut inget tvivel om det. Så nu står man här igen i valet och kvalet ska jag tävla eller ska jag inte...??

Efter att jag betsämt mig för att skippa lucia har jag försökt hitta en balans i min vardag framförallt vad gäller förhållandet till mat och träning. Måste säga att jag har lyckats bättre än jag någonsin trodde. Visst finns det dagar då jag står i spegeln och inte alls trivs med hur jag ser ut och allt känns grått o trist och då mathysterin infinner sig. Men dessa dagar behövs för att jag ska kunna ta ännu ett kliv fram i min "läkandeprocess".

Förmodligen kommer jag att tävla igen men när det blir återstår att se. Just nu ligger fokus på att finna mig själv och finna en vardag där jag mår bra, lär mig trivas med mina "extra" kilon och där allt inte kretsar kring mat och träning.

Nu e det hög tid att lägga sig imorgon bär det av till Malmö för att hämta lillebror som har varit i Australien & Thailand i över ett år. Ska bli helt underbart att se honom igen kan jag lova =)

Sov gott alla
// Johanna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska tävla Johanna. Ge fan i att låte Jonas kleta bajs på dräkten bara ;)
Mvh Eddie.

Johanna sa...

Eddie: Ja förmodligen blir det nog tävling =).. Haha jag får se till att fixa ngn annan som lägger färgen på kroppen istället för på dräkten (nu riskerar jag att få en sur Jonas i hasorna hehe).. Kör nu så det ryker fram till fotningen

// Johanna

Ebba sa...

Åh, vilken duktig lillebror du har haft =) Jag blir bara borta i 4,5 månad..

Johanna sa...

Ebba: Haha javisst va han. Hade han fått välja hade han inte alls kommit hem =).

Anonym sa...

det blir väl inga problem att komma i form till tävling, kör bara några av seths upplägg. Helst PF. Toppa sedan av med en arsenal av hans tillskott han säljer! Kan ju bara Bli succé!!

Johanna sa...

Joe: Att komma iform är det minsta problemet det vet att jag kan. Jag kör PF redan nu.. Problemet handlar snarare om att rubba den "normala" vardagen jag strävar efter. Tycker nämligen att jag har kommit en bra bit på vägen och jag e inte helt säker på att jag kan komma tillbaka till den lika fort igen efter en tävlingsdiet.
Men vi får se hur det blir framöver =)

FitnessDesi sa...

Du är jättefin som du är, men det egna ögat är alltid det mest kritiska och det kan vara svårt att veta vem man ska lyssna mest på: sig själv eller alla andra. Oavsett vad du bestämmer dig för så önskar jag dig lycka till!

Johanna sa...

Desi: Tack för dina fina ord det värmer att höra. Visst är det så att man oftast är för håtd mot sig själv och att man sätter upp mål och "bilder" som egentliga inte är rimliga för att man ska fungera och må bra. Vad jag bestämmer mig för får tiden utvisa men jag lovar att hålla er uppdaterade =)