tisdag, november 18

Svidande värk i ben & rumpa


Inledde som alltid dagen med en härlig skogspromenad med Arthur. Som vanligt efter denna rundan e han helt färdig o kastar sig i soffan så fort vi kommer till gymmet för att sova ett par timmar. Perfekt för mig då jag hinner med min cardio. Började med att springa 20 min i ett ganska högt tempo, fortsatte därefter med 20 min intervaller. Avslutade med 30 min lugn jogging, och vips så vart ett 70 min löppass avklarat. Känner att konditionen redan är avsevärt förbättrad och det det blir allt roligare att springa för var dag som går.



Igår blev det 55 min löpning varav 20 min var intervaller. Hade sällskap av Thess så tiden bara flög förbi. För ett par år sedan körde vi cardio och styrka ihop dagligen. Saknar faktiskt den tiden. Nu ses vi knappt en gång i veckan tiden räcker helt enkelt inte till . Thess e dessutom mitt uppe i dieten inför FF och det ska bli så kul att se henne på scen då hon har förbättrat sin form otroligt mycket sen förra tävlingen, och det e ju alltid kul. Det e ju trots allt det man strävar efter till varje tävling.
Förutom löpningen igår blev det ett riktigt bra ben/mag & vadpass. Benen o rumpan värker duktigt idag =). Avslutade med 15 min på cykel i lugnt tempo.
Nä nu e det dags att göra lite nytta.
Ha en bra dag alla därute
// Johanna




5 kommentarer:

Maria sa...

Han sover sött!! Vad fin bloggen är!
Usch nu skall jag snart dra mig hemmåt för att rasta Lufsen, konstigt att det alltid regnar när det är min tur. Tråkigt!!!
Ha det bra, KRAM

Johanna sa...

Maria: Tack såg att jag hade tagit samma mall som dig =).. Javisst gör han. Vi har också precis varit ute i det tradga vädret tycker faktiskt synd om dig. Nä nu ska vi lgga oss i soffan o mysa lite
Kram kram

Anonym sa...

Åhh vilken söt liten cockerspaniel, väldigt lik min lilla vovve när hon var valp, Enelskspringerspaniel. Dom är ju bara såå söta med sina stora öron och tassar! :)

Johanna sa...

Elin: Han e helt underbar =) och hans lufsiga tassar e sååå härliga hihi.. Va inne o kikade på din lilla Ronja o hon var ju hur söt som helst.

Anonym sa...

Vilken fin ny design du fixat :)
Och hunden eran är ju så otroligt söt! :) Jag har precis skaffat en ny blogg, tänkte bara om du ville ändra mig i länkar... ninav.blogg.se har jag nu!

Lycka till med träning och så Johanna! :) Kram