tisdag, december 16

You better shake that ass...

Shit vilket uppvaknande man fick imorse. Klockan ringde som vanligt 6 o lika trött som alltid snoozade jag om och om igen. Plötsligt började hela sängen o huset skaka, både Seth & jag flög upp ur sängen i fullständig panik. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv o Seth skrek "vi måste ut". Jag tog Arthur o rusade ut på innergården. Där nere möttes vi av ett flertal andra som såg lika skräckslagna ut som vi. Först trodde vi att det var en stor lastbil eller något som hade kört rätt in i huset för det kändes verkligen som att hela huset skulle rasa. En granne hade radion på och där informerade dom om att det var en jordbävning och att det även va risk för efterskalv men vi håller tummarna att vi slipper det. Men jag kan lova att en bättre väckarklocka får man leta efter. Pratade precis med Malin (Malvas mamma) o Malva trodde att det var en rymdraket som landade =) ..

Har precis kört 40 min cardio och ska snart bege mig hem till mamma & pappa för att skriva lite och umgås med broren =)

Ha en bra dag
// Johanna

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha... vilken syn!! Förstår att det va obehagligt, men nu efteråt känns det ganska surrealistiskt.. eller hur..
I alla fall.. kunde du inte skrivit det där om julgodis liiite tidigare..
Åker till mamma i morgon för julen :(
Vill julgodisa i massor!!!
Ha en skön vecka nu :o) Kram

Johanna sa...

Anna:Jo såhär efteråt var det ju ashäftigt ha ha men man va fan inte tuff precis när det hände. Åhh typiskt ju men vi får göra "efter-julgodis" =)
Kram på dig

Anonym sa...

Ta de lugnt med frosseriet i jul. Jag hörde på stan att du skulle köra Sweden GP :) Tycker jag absolut att du ska.

Ne fattar ingenting vadå skaka ur sängen? Har de vart jordbävning eller något haha ???

Eddie..

Johanna sa...

Eddie: Nu förstår jag inte alls vad du menar, jag varken hetsäter eller äter för mycket mat hehe.. Nja vi får se hur det blir men visst e jag sugen..

Jorbävning i högsta grad, vilken upplevelse alltså

Lina Sirén sa...

Läskigt värre!
Hemma hos oss skakade spegeln inne i sovrummet till rätt ordentligt och vi reagerade båda, men trodde typ att det var en lastbil eller nåt som körde förbi. Ni verkar ha haft det betydligt värre där nere!

Anonym sa...

Efter julgodis :o)
Va e de? Torkade luftkulor med destilerat vattengasyr :o) Det lär jag få äta efter jul ialla fall... ska inte finnas någon hejd på mitt julätande i år..
Kram om er/Lübeck

Johanna sa...

Lina: Haha jo det va skakigt värre här nere i Ystad kan jag lova..

Anna: Hehe du e rolig du, nä några hämningar eller dietfasoner under julen kommer inte att existera för min del kan jag lova. Jag ska kränga så mycket jag bara kan haha. Dietar nu för att jag ska va så hungrig som möjligt på julafton hehe.
KRAM på dig vännen o ha en underbar jul så hörs vi efter juldagarna, om vi fortfarande e kapabla till att prata då med tanke på att käkarna inte kommer att vara stilla många minuter under julen hihi

Massage bed Toronto sa...

The post is very informative. It is a pleasure reading it. I have also bookmarked you for checking out new posts

Security Guard Toronto sa...

Interforce International offers Security Guard Patrols, Security Guard Service, Unarmed Security Guards, Security Patrol Service and much more!

vet Toronto sa...

It is a pleasure going through your post. I have bookmarked you to check out new stuff from your side.

massage toronto sa...

A very well-written post. I read and liked the post and have also bookmarked you. All the best for future endeavors.