lördag, mars 1

Mätning, vägning & ÄTARDAG


Mätning & vägning idag.. Vikten va nere på 55.7 kg i morse när jag vaknade *thiiii*. Måste erkänna att jag va hyfsat nervös när jag ställde mig på vågen, hade satt som mål att ligga under 56 vilket jag också gjorde. Samtliga mått (måttband) hade också minskat ganska hyfsat, men dock låg jag på exakt samma fettprocent som förra veckan vilket gör mig aningen nojig.. Men coachen sa att jag skulle va lugn så jag får väl lyssna på honom(vilket jag förövrigt ALLTID gör).. Ska prova göra en mätning till ikväll o se om den visar annorlunda..

Idag e det ätardag tjohooo, började morgonen med 80 min promenad den lääääängsta i hela mitt liv kändes det som. Detta dels för att min Mp3 kraschade efter typ 10 min o Tazziz som hade LOVAT att följa med mig på promenaden vägrade vakna *grr*..plus att jag hela tiden gick o tänkte på all mat som väntade haha.. Väl hemma körde jag o handlade bullar. Två bullar, två tallrikar fil, en banan och ett äpple senare e jag spyfärdig. Shit vilken mes jag har blivit när det gäller att äta det e ju nästan så att jag skäms ;0). Förstår faktiskt inte hur jag överhuvudtaget ska kunna äta ngt mera idag..

Tänkte bege mig iväg för att tjöta lite med Janne & Anders och försöka vakna till liv..

Ikväll e det dags för jobb jag skrev precis till Anna att för varannan drink som beställs så ska vi ta varsin shot så kan vi ju se vem som blir fullast vi som jobbar eller våra gäster, shit vad många shots det hade blivit haha.. Tror bara inte att coachen godkänner detta!! Får ta det efter tävlingen istället..Nä nu e det dags att gå o göra något vettigt..



//Johanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nog för att det är trevligt med lördagar, men inte hela veckan va?? ;)
Kram lübeck

Johanna sa...

Anna: Haha nä men ibland önskar man.. Fan vad hungrig jag e idag o ändå har jag precis ätit!! Jag förstår inte alls hur den ekvationen går ihop eller meningen med att äta är inte längre att bli mätt utan det fyller endast en funktion ATT ÖVERLEVA haha. Hur e formen nu då, tyckte du såg bra ut på bilderna :0).. Min börjar bli bättre vattnig fortfarande men va fan det ska nog gå vägen det här. Tänkte att jag skulle komma in till Malmö snart o köra ett pass med dig!! Nue det dags att kötta bröst & triceps hehe..
Kram

Anonym sa...

Hej svejs! Hur ser din grötfrukost ut? Undrar en nyfiken bloggläsare, och vem är coachen.

Mvh

Från " en som funderar på att börja träna fitness"

Anonym sa...

Hade varit skoj!! Vilken dag som.. jag e ledig. Ska kanske till Mia å Jp på måndag om du vill hänga på?
Formen... ja du, händer inte mycket här inte... men men, ett par veckor till ju:/
Kram

Johanna sa...

Anonym: Just nu existerar inte min grötfrukost längre *snyft*, men i vanliga fall så ser den ut på följande sätt

1dl fiberberikade haregryn
1 banan el 1 äpple
1dl blåbär
russin
valnötter
kanel & kardemumma
1dl proteinpulver som jag blandar i vatten och häller över gröten. Detta e den bästa frukosten jag vet :0)..
Min coach e Jonas Lundberg..

Anna: Ja men vi hörs på söndag så kan vi bestämma ngt. Ha nu så kul imorgon o försök att njuta av varandra hehe.. Som sagt det e ett par veckor till o det e nu det börjar hända riktigt mycket med formen får vi hoppas haha..
Kram