onsdag, november 5

Balans..

Gud vad jag e dålig på att uppdatera jag vet.. Har så mycket att göra om dagarna och tiden bara rinner iväg. Att skaffa en liten valp e verkligen ett heltidsjobb kan jag lova, men det e värt varenda sekund och jag stortrivs med min lilla Arthur. Dock e han inte så liten längre han bara växer och växer och blir allt tuffare haha. Samtidigt som jag har fullt upp med honom ska man försöka hinna med träning och exa arbete det e en pärs men vill man så går det.

Som alla säkert har förstått så tog jag beslutet att inte köra luciapokalen. JAg hade ingen motivation och träningen kändes som en plåga och ångesten hängde över mig som ett mörkt moln. Efter att ha pratat igenom mitt beslut med Seth och Camilla (tack för ditt stöd) kändes det som en sten föll från mitt hjärta. JAg frågade mig själv varför jag ville tävla och kom på att det var enbart för att komma iform och slippa ta tag i mina "matproblem" Jag ångrar inte en sekund att jag tog det beslutet och idag mår jag kanon. Jag försöker nu istället hitta en balnas vad gäller mat och träning och än så länge funkar det bra. Det har inte blivit många styrkepass på sista tiden men desto fler löppass och jag älskar det. Motivationen att styrketräna kommer säkert att infinna sig inom kort men jag tror att det är bra att ha ett litet uppehåll och bara träna det jag känner för.

Ë nyss klar med veckans tredje löppass och ska snart bege mig hem för att äta min gudomliga keso/kyckling sallad.

Ha en bra dag alla
// Johanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår dig precis om att ha valp. Vi hade 5st så sötnosar hemma förra vintern då våran vovve Selma fick valpar. Vilket jobb! Haha =) Som tur är har du bara en! Men det är jobbigt det också. Kram och ha det bra! :)

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar, skönt att du hittat DIN balans. Jag vill se massa bilder på eran sötnos, blir galet valpsjuk när man ser en sån liten goding. Kram

Johanna sa...

Nina: Oj oj 5 valpar e inte att leka med det måste ha varit full rulle från morgon till kväll kan jag tänka haha..
KRAM

Linda: Klart jag ska lägga upp bilder på det lilla livet. Hoppas allt e bra med dig
Kram

Lina Sirén sa...

Starkt av dig att ta tag i problemen Johanna! Det är inte lätt det där...
Hoppas vi ses snart, kommer ni till DC och FF?
Ta hand om dig!
Kram

Johanna sa...

Lina: Tack gumman känns skönt att höra. Många tycker bara att man är misslyckad som ger upp mitt i en diet. Men som sagt jag e nöjd med mitt beslut. Klart att vi kommer både till DC och FF ska bli såå kul att se alla tävlande.
Hoppas dieten rullar på för dig, jag vet hur kämpigt det kan va de sista veckorna. Men målet e nära nu så kämpa på
KRAM på dig